Medie
Medieafdeling
I vores medieafdeling har du mulighed for at kombinere administrative opgaver med IT, grafisk design og fotografering — alt sammen i et trygt og støttende miljø med instruktører, der hjælper dig med at udføre arbejdet i dit eget tempo.
Grafisk design og layout
Hvis du kan lide grafisk arbejde, kan du være med til at designe foldere, visitkort, kalendere og plakater. Du lærer at arbejde med billedredigering og layout på computer og får mulighed for at bruge din kreativitet til at skabe flotte materialer, der bliver brugt overalt på SOVI.
Administrativt arbejde
I medieafdelingen kan du også få erfaringer med kontorarbejde og IT-systemer. Du kan blandt andet hjælpe med at indtaste data i vores computersystemer, lave fremmødestatistikker og klargøre fakturaer til SOVI’s erhvervskunder.
Fotografering
Hvis du er interesseret i fotografering, kan du være med til at skabe visuelle udtryk. Med alt lige fra billedredigering og print til udskæring, laminering og indramning. I medieafdelingen får du mulighed for at være med i hele processen fra start til slut.
Hos SOVI har du indflydelse på dit eget arbejdsliv
SOVI planlægger dine arbejdsdage ud fra dine ønsker og forudsætninger, og du er i høj grad selv med til at bestemme, hvordan dine arbejdsdage skal være, og hvad du gerne vil arbejde med.
Når du arbejder med noget, der interesserer dig, opnår du større arbejdsglæde og personlig udvikling. Og når arbejdsformen passer til dig, udnytter du dine evner og ressourcer bedre. Derfor tilbyder vi dig hver morgen en morgensamtale. Her taler vi om det, der optager dig lige nu, og hvordan din arbejdsdag kan se ud.
Mindst én gang om året vil du blive tilbudt en trivselssamtale, hvor vi i et lidt større perspektiv taler om, hvordan du har det, og hvad du kunne tænke dig fremover.
Trivselssamtale og status- og udviklingsplan
Hvert år omkring din fødselsdag udarbejder SOVI en status- og udviklingsplan til dig. I den plan beskriver vi, hvilke opgaver du har løst i det forløbne år, om du har lært nye kompetencer og andet væsentligt. Status- og udviklingsplanen giver din sagsbehandler i kommunen og evt. andre personer efter dit ønske mulighed for at følge med i, hvordan du har det hos SOVI. Vi gennemgår altid status- og udviklingsplanen sammen med dig, før vi sender den til kommunen.
Trivselssamtalen ligger forud for status- og udviklingsplanen. Samtalen tager udgangspunkt i den måde, du kommunikerer bedst. Det kan være med billeder af det, vi taler om eller spørgsmål, som du stille og roligt skriver svaret på. I trivselssamtalen taler vi om, hvad du er tilfreds med hos SOVI, hvilke nye kompetencer du gerne vil lære, og om der er noget, du er utilfreds med og ønsker anderledes.
Hvor går du hen, hvis du er utilfreds?
Hvis du oplever noget i forbindelse med dit arbejde hos SOVI, som du er utilfreds med, kan du altid sige det til instruktørerne på din afdeling. De vil lytte til dig og gøre, hvad der er muligt for at imødekomme dit ønske. Hvis det ikke lader sig gøre, vil de undersøge, om der er andre muligheder for dig. Hvis du ikke er tilfreds med den hjælp, du får af instruktørerne, eller hvis du føler dig dårligt behandlet, skal du tale med SOVI’s direktør. Du kan også altid kontakte din sagsbehandler i kommunen, hvis SOVI ikke kan imødekomme dine ønsker og behov.
Alle har noget at give — når rammerne er rigtige
Hos SOVI respekterer vi det enkelte menneske med autisme/AD(H)D — og måden det kommer til udtryk på. Vi ved, at en anerkendende og ressourcefokuseret tilgang til arbejdet skaber grobund for trivsel, selvstændighed og udvikling.
Vores ADHD- og autismespecifikke viden og pædagogiske arbejde er kendetegnet ved høj faglighed og tilrettelægges efter veldokumenterede metoder.